-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:3439 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:21

اگر كسي در خواب خود را در بهشت ببيند، آيا به اين معنا است كه جايش بهشت است؟

در روايتي از پيامبر9 ميخوانيم كه: خواب و رؤيا سه گونه است: گاهي بشارتي از ناحية خداوند است، گاه وسيلة غم و اندوه از سوي شيطان است و گاه مسائلي است كه انسان در فكر خود ميپروراند و آن را در خواب ميبيند. روشن است كه خوابهاي شيطاني، تعبير ندارد، اما خوابهاي رحماني كه جنبة بشارت دارد، به يقين خوابي است كه از حادثة مسرت بخشي در آينده خبر ميدهد. قبل از هر چيز، اين كه بدانيم خواب شما از كدام نوع بوده، بسيار مهم است; زيرا اگراز نوع سوم باشد ـ يعني از نوع خوابهايي كه فكر انسان به آن مشغول بوده است ـ تعبير نخواهد داشت، براي مثال، وقتي انسان، امتحان مهمي در پيش دارد، شبها خواب ميبيند كه مردود شده و يا قبول شده است، اما اگر خواب شما از نوع اول باشد ـ ان شأ الله ـ بشارتي از جانب خداوند متعال است، اما اين مسئله كه هر كس، خواب بهشت ببيند ـ هر چند خواب او از قسم اول باشد ـ حتماً به بهشت ميرود و يا هر كس، خواب جهنم ببيند، به جهنم ميرود، چنين نيست، زيرا خواب، احتياج به تعبير دارد و تعبير آن، كار آساني نيست، چون چيزهايي مانند زمان خواب و سن و شغل و حتي زبان و شرايط و خصوصيات ديگر در، تعبير دخالت دارد; به همين جهت چنين نيست كه دو نفر كه يك خواب را ديدهاند، يك تعبير داشته باشد، بلكه ممكن است دو تعبير باهم، متضاد باشند.(ر.ك: تفسير نمونه، آيت الله مكارم شيرازي و ديگران، ج 9، ص 312، نشر دارالكتب الاسلامية.)

در هر صورت خواب ـ چه تعبير شود و چه نشود ـ حجيت ندارد; يعني براي انسان تكليف نميآورد و چيزي را بر او حرام و يا واجب نميكند و چيزي كه انسان را به بهشت يا جهنم ميبرد، انجام واجبات و ترك محرمات و انجام محرمات و ترك واجبات است.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.